Uge 30.

Mandag d. 20/7-2015.

Selvom det er hyggeligt at sove tæt, så var det dejligt at vågne op efter en nat i king size seng, i et rum hvor A/C'en ikke larmede helt vildt, og hele bilen ikke rystede når nogen vendte sig, eller ungerne lå og rumsterede.

Vi var oppe omkring kl. 08, og gik efter morgenbruset ud til morgenmad med pølser, æg og diverse morgenmadsprodukter. Det var ren luksus.

Efter morgenmaden var der en pool der skulle besøges, og det blev den i et par timer, hvorefter vi kørte i Anne's bil ind til River Bend Nature Center (RBNC), hvor vi kunne få historier og fakta om egnens dyr og fauna.

Det var super spændende, og ungerne var lige i målgruppen til at se og høre om slanger, edderkopper og andre kryb i området. Ungerne havde et opgavehæfte med, som holdt dem godt beskæftiget hele vejen.

Ole & Anne kunne berette, at de havde fundet og aflivet 2 sorte enker (edderkopper) på matriklen - slanger havde de stadig til gode at støde på.

Vi kørte tilbage omkring kl. 14, og spiste frokost.

Efter frokost gik ungerne allesammen i gang med at rense krystaller fra i går, mens vi sammen med Ole & Anne satte os og lavede en slagplan for de næste par dage, som endte således : Tirsdag; Sheppard Airbase, våbenbutik, Texas butik - Onsdag; Dalls, Hilton, JFK museum - Torsdag; Fort Worth (Cattleshow og rodeo) - Fredag; Wichita Mountains i Oklahoma - Lørdag; disponibel - Søndag; Afsted til Houston.

Efter hardcore planlægning gik Ole og jeg i poolen, mens Anne & Dorthe kørte ind til Wichita Falls.

Der skete ikke det store før vi havde spist aftensmad, hvorefter vi kørte ind til et ishus for at få en god stor is ovenpå dagens anstrengelser. Vi (Christoffer og jeg) kom afsted med Ole i hans BMW M3 V8 cabriolet med 420 HK, og jeg fik lov at "trille" den på vejen hjem, og må indrømme at det var svært at fjerne smilet efter "landing" - føj den er kvik at køre i.

Aftenen klingede lige så stille ind, ungerne var trætte efter en varm dag, så de var ikke svære at få i seng.

Pool ved Ole & Anne

I fly

Ved fly

Tirsdag d. 21/7-2015.

Man vender sig hurtigt til at sove i en "rigtig" seng. Så klokken sneg sig atter engang op omkring kl. 08, før vi fik taget os sammen til at komme ud af fjerene.

Ole havde konfirmeret ved Sheppard Airbase, at vi kunne komme derud kl. 10, så vi skyndte os at få lidt morgenmad læsset i skrutten, før vi trillede afsted.

Turen til basen tog 25 minutter, og efter at vi havde fået et gæstekort fik vi lov til at trille ind på denne kæmpestore arbejdsplads (over 15.000 ansatte).

Ole arbejder som sidste led i kæden af forsvarets pilotuddannelse i en eskadrille der hedder "Lucky Devils".

Første stop var ved simulatorerne, hvor vi alle fik lov til at flyve en tur (både Christoffer, katrine, Dorthe & jeg selv). Det var vildt sjovt at flyve rundt, op og ned, og sjovt at prøve hvordan jageren reagerede på træk i styrestangen. Forbavsende var det også, hvor tung styrestangen var - det krævede alligevel en del kræfter at manøvrere maskinen.

Efter simulatoren gik vi over i området, hvor Ole arbejdede - her vrimlede det med piloter under uddannelse. Totalt Top Gun stil med ugens pilot, ugens fighter, scoretavler osv. osv.

Til sidst kom vi på en lille bus, og blev kørt ud til der, hvor flyverne holder parkeret. Der var temmeligt mange jagere, der stod klar til afgang med elev og instruktør hele tiden.

Derefter en tur rundt i området, hvor vi så øvelsesområder, bombere, brandslukningsudstyr, værksteder osv. osv. Også de områder hvor piloter (med eller uden familie) bor når de ikke er ude og flyve. Det er en hel verden for sig selv med biografer, butikker, skoler osv. osv.

Omkring kl. 13.30 kørte vi hjem, spiste frokost og hoppede i poolen, hvor der blev brugt et par timer, før vi fik et par nordmænd på besøg (manden arbejdede også på basen).

Hjemmelavede burgere til aftensmad, og bagefter spillede vi alle Black Jack frem til sengetid.

Onsdag d. 22/7-2015.

Op kl. 07.30 i dag (dvs. vækkeuret var sat for engangs skyld). Hurtig morgenmad, og så afgang mod Dallas kl. 09. Drengene satte sig i sportsvognen, og pigerne tog med Anne's Mercedes.

Vejen til Dallas er ikke spændende. lange lige veje, der bare går ligeud. De sidste 30 km (af i alt 270 km) var der dog lidt at kigge på når man nærmede sig Dallas.

Vi var fremme ved Perot Science Center kl. 12, og det var så meningen at Ole skulle smutte derind med ungerne, mens Dorthe, Anne & jeg skulle hen til Sixth Floor Museum - et museum på 6. sal i den lagerbygning, hvorfra John F. Kennedy blev skudt.

Før vi besøgte museet, var vi nede på Elm Street, hvor det med krydser på vejen blev vist, hvor hhv. første og andet skud ramte JFK i hovedet.

Derefter gik vi en tur rundt på museet, hvor vi med høretelefoner på blev guidet rundet i en rigtig fin udstilling om JFK, og i særdeleshed den dag i 1963, hvor han blev skudt fra samme etage i netop denne bygning.

Efter museumsbesøget vandrede vi tilbage til Perot Science Center, hvor Ole lidt senere dukkede op med ungerne. Vi spiste, og kørte derfra ud til Hilton Anatole, hvor Ole med stor military discount havde booket 2 hotelværelser til os.

fremme ved hotellet kl. 16, hvorefter vi stak i badetøjet, og trissede med ned til den ene af de 3 pools der hørte til dette enorme hotel.

Omkring kl. 17.30 trak vi op til værelserne, og efter omklædning videre op til 25. etage, hvorfra vi havde adgang til executive lounge, og kunn etage chips, vand, sodavand og lidt at spise.

Omkring kl. 18.30 gik vi lidt væk fra hotellet og fandt et lille Thailansk sted hvor vi spiste aftensmad. Sur-sødt, og sticky rice.

Hjemme på hotellet igen omkring kl. 21, skyndte vi os op på 25. etage for at få billeder af Dallas Skyline efter mørkets frembrud.

Kl. 21.30 var alle klar til at kravle til køjs efter en dejlig lang dag med store oplevelser.

Vejen ind mod Dallas

Sixth Floor Museum - JFK blev skudt oppe fra vinduet længst til højre

Vejen hvor JFK kørte på, da han blev skudt

Poolen ved Dallas Hilton

Guldfisk ved Dallas Hilton

Dallas skyline

På vej til Fort Worth

Fort Worth cattledrive

Fort Worth longhorn

Fort Worth
Torsdag d. 23/7-2015.

Vi havde aftalt, at vi skulle mødes til morgenmad på 25. etage kl. 09, så der var ikke rigtig travlt her til morgen. Morgenmaden var en fin lille ta' selv buffet af diverse frugt, yoghurt og brød, så det var rigtig fint.

Efter morgenmaden trillede vi afsted omkring kl. 10, for at være fremme ved Fort Worth omkring kl. 11. Det var en ret lækker tur ud af Dallas med bilens top slået ned, og de to knægte parkeret på bagsædet.

Fremme i Fort Worth kl. 11 var der god tid til at se den lille gade i cowboystil med westernfacader og små souvenirbutikker.

Kl. 11.30 var der en flok cowboyder der helt som i gamle dage drev kvæget ned af gaden foran alle turisterne.

Det var meget sjovt at se en flok longhorns traske afsted. Man skal ikke undervurdere længden på deres horn, der nok er små to meter på de køer der har de længste horn, men det gik fredeligt for sig.

Efter cattledrive gik vi i souvenirbutikker, men fandt ikke andet end de postkort vi skulle havde skrevet og sende til Danmark.

Vi spiste frokost i Fort Worth, og fortsatte derfra den knap 2 timer lange køretur tilbage til Wichita Falls.

Hjemme kl. 15.30 var der kun én ting der talte. Termometeret sagde 38°, så alle havde brug for en god lang tur i poolen.

Resten af eftermiddagen gik stille og roligt. Dorthe og Anne tog ud og handlede, og jeg brugte en times tid på at gøre RV'en ren indvendigt.

Efter aftensmaden blev det til stille hygge hjemme om inden- og udendørs spil, og rimelig tidlig putning af ungerne.

Fredag d. 24/7-2015.

Op kl. 7.30 i dag. Målet var at komme rimelig tidligt afsted til Wichita Mountains, som ligger ca. 100 km fra Wichita Falls i Oklahoma.

Vi tog afsted i rimelig tid, og ankom omkring kl. 10.30 til den ydre del af naturreservatet, hvor vi først kørte op til toppen af Mount Scott, hvorfra vi kunne nyde en skøn udsigt over en stor del af området.

Wichita Mountains er et vildtreservat, hvor man holder bison, longhorns og andre større dyr der har været truet på eksistensen på grund af rovdrift.

Efter Mount Scott kørte vi videre mod områdets visitor cenrer for at få den nødvendige intro til hvad der var værd at se, og hvor man skulle lede efter det.

På vej til visitor centre fandt vi både longhorn cattle i større flokke, og enkelte bison der strejfede rundt.

I visitor centre så vi lidt om områdets fauna, og vi blev anbefalet at køre til et område i reservatet der hed Boulder, for at kunne gå en tur i nogenlunde skygge langs en lille canyon (der var små 40° varmt på dette tidspunkt).

Vi kørte hele ud til Boulder. Vi så meget mere kvæg og enormt flotte bjergmassiver af granit. Meget pudsigt område, hvor bjerge pludseligt rejser sig fra en ellers utroligt flad slette gennem Oklahoma.

Omkring kl. 14 havde vi spist frokost, og vi havde vandret en fin tur langs den lille canyon, så vi vendte snuden hjemad.

Hjemme ved poolen igen omkring kl. 15.30, hvor der gik et par timer med vandpjasken inden vi følte os tilstrækkeligt nedkølet.

Dorthe & Anne hentede aftensmad - det blev nogle kæmpestor 1" bøffer, som Ole grillede og serverede med majs og kartofler.

Efter aftensmaden fik vi booket en nat på en state park på vej mod Houston. Vi havde bestemt os for at tage turen i 2 hug, og ville derfor drage afsted fra Whicita Falls i morgen.

Sidst på aftenen kørte vi afsted med Anne til en lokal forretning der handlede med cowboyudstyr, og derefter en "sportsforretning", hvor man kunne købe alt fra sportstøj og løbesko, til rifler og pistoler.

Jeg fik fat i en cowboyskjorte, pandelamper, lommelygter, muggespray og meget andet godt.

Kl. 22.30 blev det sengetid.

På vejen igen

Fort Parker State Park

Lørdag d. 25/7-2015.

Op omkring kl. 08 i dag. Planen var at komme afsted inden kl. 11, da der var 320 km, som skulle tilbagelægges, og vi ville gerne være fremme inden personalet tog hjem fra den state park vi havde udset os til overnatning.

Formiddagen gik med at hygge i poolen, spise morgenmad med Ole, Anne & børn, og pakke alle vores ting ud i bilen igen.

Jeg havde set, at vi var løbet tør for gas, så Ole og jeg var nede og få fyldt tanken op igen.

Kl. 11 var vi klar til afgang. Turen gik først mod Dallas / Fort Worth, og derefter en smule mod sydvest til Fort Parker State Park.

Området syd for Dallas er gammelt commanche indianer territorium, og der var mange historiske sites undervejs ud til state parken.

Området hvor Fort Parker lå engang, var en gammel handelsstation, der havde det svært pga. jævnlige indianeroverfald. Der lå en by engang, der hed Springfield - den er væk nu, og der er kun en gammel kirkegård tilbage. Byen krakkede endeligt under finanskrisen i midten af 30'erne.

Vi var fremme ved Fort Parker State Park kl. 15, og vi skyndte os i vandet for at køle bare en lille smule ned.

Omkring kl. 16.30 trissede vi tilbage til vognen, og lavede kryds og tværs.

Jeg løb en lille tur, og lavede bagefter aftensmad som først var klar kl. 19.

Vi kørte en lille tur til state parkens headquarter, for lige at låne internet til at bestille camping dagen efter, og for at se om der var nogen geocatcher vi skulle have lagret på telefonen (der var intet internet inde i state parken).

Hjemme igen kl. 22 blev det hurtigt sengetid.

Søndag d. 26/7-2015.

Op kl. 08 efter næstsidste nat i RV'en.

Temperaturen var allerede omkring kl. 09 allerede tæt på (eller lidt over) 30°, så efter morgenmaden gik vi en tur i state parken, og fandt geocatcher.

Vi trillede afsted kl. 10 med kurs mod Lake Conroe i Montgomery ikke langt nord for Houston.

Fremme kl. 13, blev vi checket ind på KOA Lake Conroe, og efter frokost fik vi hurtigt læsset os i poolen der hørte til området.

Temperaturen lå det meste af dagen omkring 38-40°, så der skete ikke meget andet, end at vi gik op i kiosken og hentede is omkring kl. 17.

Kl. 18 gik den ikke længere. Vi tog tilbage til RV'en, og sadlede op. Aftalen var, at vi i dag skulle ind og spise på den nærmeste Taco Bell, og vi havde fundet en der lå kun 8 km fra campingen. Vi trillede derud, og spiste så vi måtte trille derfra.

Hjemme på campingen kl. 20, hvorefter vi gik igang med at pakke ned, og gøre rent i vognen, så den var klar til at blive afleveret i morgen.

En lidt trist aften, hvor alle gjorde deres bedste for at holde humøret oppe, og nyde den sidste dag på ferien.